Login
Liv Selland
Bli med på kurs

Søvnvansker?

  • Har du problemer med å få sovet nok?
  • Har du vansker med å sovne, våkner ofte i løpet av natten, eller våkner tidligere enn du skulle ønsket?
  • Skulle du ønsket at du sov bedre?

Svarer du ja på et eller flere av spørsmålene over - da er dette kurset for deg!

Mål med kurset!

  • At du skal få på plass en varig god søvn som legger grunnlaget for en god fysisk og mental helse.
  • Øke søvnmengde for deg som sover for lite.
  • Øke kvaliteten på søvnen din.

Om kurset

 

 

  • Online - sted, tidspunkt og tempo bestemmer du selv.
  • Innholdet er basert på den effektive behandlingen kognitiv atferdsterapi for insomni og mye av den aller nyeste søvnforskningen. 
  • Inneholder 5 sesjoner à 30 -60 minutter, avspenningsøvelser og skjema.
  • Kurset vil i tillegg gi deg tilstrekkelig informasjon til å kunne hjelpe andre effektivt med søvnen.
  • Gjennomføres enkelt i egen app (Kajabi), eller i nettleser. 
  • Kurset er undervisningsbasert, ikke psykologisk behandling, og regnes ikke som helsehjelp.
  • Pris: kr 499,-
  • Tilgang i 12 mnd.
  • Ved kjøp får du tilsendt innloggingsinformasjon og kan starte med det samme.

 

Hvem er jeg?

  • Liv Selland, 40 år
  • Psykolog - spesialist i klinisk voksenpsykologi
  • 14 års klinisk erfaring
  • Mindfulness instruktør
  • Instruktør i medisinsk yoga (MediYoga)
  • Egen erfaring med insomni, men har med teknikkene du lærer i kurset nå hatt god søvn igjennom flere år
Liv Selland

Kursets innhold

Sesjon 1
Sesjon 1

Om hjernen og søvn

Her lærer du viktig kunnskap om søvnens funksjon. Informasjonen i denne sesjonen er et viktig grunnlag for å kunne forstå og jobbe godt med egne (og andres) søvnvansker. 

  • Hjernen og søvn
  • Forskning og god behandling
Sesjon 2
Sesjon 2

Hvordan legge til rette for god søvn, del 1.

De viktigste grepene vi kan ta for å legge til rette for god søvn.

  • Hvordan få bedre søvn, som varer

Etter denne sesjonen kan du begynne å ta viktige grep for å få til en god søvn.

Sesjon 3
Sesjon 3

Å legge til rette for god søvn, del 2.

Nyere søvnforskning har gitt oss mye verdifull informasjon som vi kan bruke for å optimalisere søvnen. I denne sesjonen lærer du det som er verdt å vite. Noen andre tema i denne sesjonen:   

  • Søvnskilsmisse?
  • Sovemedisiner

Etter denne sesjonen vet du alt du trenger å vite for å legge til rette for god søvn. Denne informasjonen er også verdifull om du skal hjelpe andre med søvnen (også barn). 

Sesjon 4
Sesjon 4

Søvnrestriksjonsterapi

Denne sesjonen er spesielt viktig for dem som sliter med å få nok søvn. Den er god ved større søvnvansker.

Sesjonen tar jeg deg igjennom søvnrestriksjonsterapi - godt forklart og steg for steg, slik at du kan gjennomføre denne behandlingen selv.  

  • Søvnrestriksjonterapi kan være krevende de første ukene. Men metoden har svært god effekt, også på sikt.

Denne sesjonen kan du med fordel se igjennom flere ganger mens du gjennomfører søvnrestriksjonsterapi. 

Sesjon 5
Sesjon 5

Kognitiv terapi

I siste sesjon lærer du hvordan du kan bruke kognitiv terapi for søvnvansker. Du lærer også teknikker fra metakognitiv terapi og mindfulness. Til sammen gir disse teknikkene deg en god verktøykasse for tankekjør, grubling og bekymringer - også utenfor soverommet.

  • Hvordan tankene kan holde oss våkne.
  • Hvordan jobbe effektivt med tankekjør/grubling. 

 

Bli med på kurs

 

Ofte stilte spørsmål