Login

✨ Nå får du 20% i avslag ved kjøp av kurset med koden "TILBAKE20"

 
  • Kjenner du på mye stress?

  • Har dette ført til fysiske eller psykiske plager?

Stressrelaterte plager skyldes ikke alltid bare jobb, oftere er det en kombinasjon av mange ting, både ytre og indre, som gjør at totalbelastningen blir for stor.

Stress over tid kan ha en stor innvirkning på vår helse og livskvalitet. Men det er fullt mulig å få tilbake overskuddet. Dette lærer jeg deg i kurset "Tilbake fra stress og utbrenthet".

Kurset er for deg som opplever mer stress enn du ønsker i livet ditt, enten du begynner å kjenne på stressrelaterte plager, eller du er utbrent. 

La de neste 8 ukene bli en tid hvor du, med veiledning fra meg, gjør endringer i livet ditt som vil gjøre deg friskere, roligere og sterkere 🌱✨ Begynn på veien tilbake fra stress eller utbrenthet i dag!

Bli med på kurs

Mål med kurset

  • Hjelpe deg som kjenner deg overveldet og stresset, har fått helseplager av stress, eller deg som er utbrent til bedre helse, ro og overskudd.
  • Få til en varig god balanse i nervesystemet og i livet - en sunn balanse mellom stress og reparasjon.

 

Info om kurset

Video Poster Image
  • Online - sted, tidspunkt og tempo bestemmer du selv
  • Innholdet er basert på forskning og de nyeste teoriene innen feltet + min erfaring

Kjøp inkluderer:

  • 8 sesjoner med foredrag og øvelser + ekstramateriell
  • En 30 minutters 1-1 videosamtale med meg som du booker når du selv ønsker

Hver av de 8 sesjonene inneholder:

  • Foredrag (35 - 60 min)
  • Øvelse for å roe og balansere nervesystemet (10 - 55 min)

Se kursmodulene og gjør øvelsene så mange ganger du ønsker, så lenge du har tilgang til kurset (12 måneder)

  • Kurset og øvelsene  gjennomføres i nettleser eller enkelt i app (Kajabi)
  • Ved kjøp får du tilsendt innloggingsinformasjon og kan starte med det samme
  • Pris: kr 2990, 2392,-

 

Bli med på kurs

Hvem er jeg?

  • Liv Selland, 40 år.
  • Psykolog - spesialist i klinisk voksenpsykologi.
  • Driver instagramkontoen @psykologliv, og podcasten "Overskuddsliv", hvor mitt hovedfokus er stress - både forebygging og håndtering av stressrelaterte plager.
  • 14 års klinisk erfaring.
  • Snakker daglig med mennesker med stressrelaterte plager.
  • Utviklet og ledet flere stressmestringskurs.
  • Mindfulness instruktør.
  • Instruktør i medisinsk yoga (MediYoga).
Liv Selland

Kursets innhold ✨

Sesjon 1
Sesjon 1

Viktig å vite om stress 

Her lærer du viktig kunnskap om stress som er grunnleggende for å kunne bli skikkelig god på stressmestring - slik at du kan få til mye, uten at det gjør deg syk.

Sesjonen avsluttes med en av de mest effektive øvelsene vi kjenner til for å roe nervesystemet og gjøre oss mer motstandsdyktig mot stress.

Sesjon 2
Sesjon 2

Stressrelaterte helseplager - hvor skal man begynne?

Mange lurer på hva som er det første man bør gjøre når man har fått stressrelaterte helseplager eller blitt utbrent. Denne sesjonen svarer på dette. Viktige hovedpunkt:  

  • De aller første grepene
  • Dette er vendepunktet for mange
Sesjon 3
Sesjon 3

Å velge og velge bort

I løpet av denne sesjonen vi du bli mer klar over hva som har gitt deg stressrelaterte plager. Du vil bli mer klar over hvilke endringer som er kloke å gjøre for deg - slik at du kan få mest mulig overskudd i lengden ✨

Med sesjonen følger en selvtest som mange har stor nytte av!

Sesjon 4
Sesjon 4

Hvorfor er det så vanskelig å bremse i tide?

Det er flere grunner til at vi ikke klarer å bremse i tide. Om vi er klar over disse fellene kan vi også jobbe med å prøve unngå dem fremover! Jeg deler også min historie om da jeg ble syk av stress. Noen hovedpunkt:

  • Vanlige grunner til at så mange bli syke av stress
  • Stressfellene vi går i - og hvordan unngå disse

Øvelsen i sesjon 4 er en mange tusen år gammel meditasjon med mye forskning bak. Den har vist seg å være særlig god for å bedre mental kapasitet.

Sesjon 5
Sesjon 5

Å håndtere stressresponsen

Denne sesjonen har fokus på hva vi kan gjøre for å bremse kroppens stressrespons. Den gir deg praktiske verktøy du kan ha med deg i hverdagen. Hovedpunkt i denne sesjonen:

  • Hvordan bremse en kropp i høyt stress.
  • Hvordan forebygge og øke kroppslig motstandsdyktighet slik at du er mer beskyttet mot fremtidig stress.

Øvelsen som ligger ved denne sesjonen er en klassisk avspenningsøvelse 😌

Sesjon 6
Sesjon 6

Buffer mot stress

Medfølelse og omsorg kan motvirke stress - om man bruker det riktig. Brukt feil kan omsorg for andre bli en kilde til stress. Denne sesjonen lærer deg forskjellen, og hvordan å utløse de positive effektene omsorg og relasjoner kan ha på vår helse. 

  • Relasjoner kan være helbredende, men også skadelige.

  • Hvorfor og hvordan jobbe med å øke selvmedfølelse.

Sesjonen avrundes med en meditasjon som øker følelser av glede og kjærlighet til deg selv og andre. 

Sesjon 7
Sesjon 7

Hvordan bli god på grenser!

I denne sesjonen er temaet grenser og grensesetting 💪

  • Finne dine grenser
  • Hvordan klare (og bli god på) grenser
  • Grensesetting overfor familie, venner og i jobben.

Etter denne sesjonen har du kunnskapen du trenger for å jobbe mot sunne (eller enda sunnere) grenser!

Sesjon 8
Sesjon 8

Veien videre

Denne sesjonen har fokus på hva som er viktig å tenke på når man begynner å bli bedre, og hvordan man aller best kan forebygge tilbakefall. Noen hovedpunkt:

  • Å begynne å ta på seg mer ansvar igjen - hva bør man passe på?
  • Nøkler til varig bedring.

Med sesjonen følger en time med Medisinsk yoga 🧘‍♀️

Bli med på kurs

Motta  testen - "Mitt stressnivå"

Fyll inn eposten din og få tilsendt et gratis spørreskjema som hjelper deg med å vurdere ditt stressnivå🌡️

PS. Du melder deg samtidig på mitt månedlige nyhetsbrev - med mye spennede innhold 😊❤️

Ja takk! Send meg spørreskjema på epost 💌

(Jeg deler ikke epostadressen din med noen andre)

Jeg sender ikke spam, og du kan melde deg av når som helst.

 

Ofte stilte spørsmål